Spennende ny Onlet-versjon lansert

I november-versjonen er det innført valutahåndtering med eget valutaregister som fortløpende kan oppdateres med kurser fra Norges Bank. All rapportering gjøres fortsatt i lokal valuta, mens salgsdokumenter utstedes i kundens foretrukne valuta. Det er mulig å benytte egne valutakonti og egen IBAN når det faktureres i valuta.

Fakturamodulen kan nå, om ønskelig, distribuere elektroniske faktura til kunder i andre europeiske land, via nytt e-faktura-format. Dersom dette er interessant for dere, ta kontakt med Intershare support for aktivering av denne tjenesten.

For alle dere som benytter rabattmalene i Onlet, er det innført funksjonalitet for effektiv duplisering av rabattmaler.

Tilgangsmalregisteret er forbedret og GPS-modulen kan nå kommunisere med TrackUnit’s nye API for håndtering av deres nye KIN-brikker.

Onlet-teamet håper de nye funksjonene vil effektivisere hverdagen ytterligere.

Mer informasjon om nyhetene får du ved å kontakte oss på support (+47) 380 90 000 eller support@intershare.no 

Leimax har signert for Onlet

Leimax har to avdelinger, den ene sentralt lokalisert litt nord for Alna i Oslo og den andre lokalisert ved Lade Arena utenfor Trondheim.

Som en del av Onlet-familien blir Leimax en av ca 120 selskaper som benytter Europas mest moderne utleieløsning. Funksjonaliteten er spesialtilpasset for å drive effektivt og lønnsomt.

Moderne teknologi fra både Onlet og Tripletex’ vet vi ble avgjørende for beslutningen. Salgsteamet takker Leimax for at de valgte Onlet og vi takker også spesielt de av våre kunder som har gitt referanseuttalelser i vurderingsprosessen.

Velkommen til Onlet!

Onlet til Sverige

Siden 2017 har Intershare levert Onlet til Agder Gruppen. Agder Gruppen AB ble etablert som svensk selskap i 2019. I denne perioden har den svenske flåten vært styrt via Onlet for det norske selskapet.

Når Onlet nå også leveres på svensk språk, har datterselskapet Agder Gruppen AB valgt å signere for en egen Onlet database for Sverige. Med samme programvare på begge sider «av kjølen», har konsernet de beste forutsetninger for en kontrollert og lønnsom vekst videre.

Vi takker for tillitten, «nu kör vi»

Stor interesse for Onlet i Danmark

Salgsavdelingen jobber for tiden med en rekke demoer for utleiere i Danmark. Så langt ser det ut til at Europas mest moderne og effektive utleiesystem blir godt mottatt av interesserte danske maskinutleiere. Med en komplett og moderne utleieløsning som kommuniserer med ERP systemer og telematikk systemer blir det et kraftfullt verktøy for å optimalisere driften.

API-integrasjon til Microsoft 365 Business Central ble ferdigstilt i november mens API-integrasjon til Visma e-conomic skal lanseres  i løpet av desember. På telematikk-siden er Onlet integrert til Trackunit, GSGroup og ABAX. I tillegg planlegges også for integrasjon med Kollektio.

Det meldes også om stor interesse for Onlets transportmodul som etter planen skal lanseres i desember. I transportmodulen kobles pakk- og retursedlene til transportkjøretøyene. Transpormodulen kommuniserer løpende med sjåfør App som er integrert med App’ene for levering og retur.

Dersom dette høres spennende ut, ta kontakt med oss på (+47) 380 90 000, send en e-post til post@intershare.no eller bestill en demo på denne linken.

Onlet og Microsoft Business Central

Med API integrasjon mellom Onlet og Microsoft 365 Business Central får man det beste ut av Onlet som utleiesystem ved at hele utleieprosessen og faktureringen gjøres i Onlet. Bilagene eksporteres automatisk til Business Central for videre oppfølging. Første kunden som tar i bruk denne nye standardløsningen er Rental.One, et selskap som tidligere i høst kom tilbake til Onlet etter en kort periode med konkurrerende programvare. Du kan lese mer om tilbakekomsten på denne linken. Ta kontakt med oss på (+47) 380 90 000 for mer informasjon om Onlet og samspill med ulike tredjeparts programmer.

Akershus Maskinutleie starter med Onlet

Akershus Maskinutleie har et bredt og omfattende sortiment for utleie. Selskapet leier ut alt fra anleggsmaskiner, lift og høydeutstyr, betongutstyr, heis, løft, forflytte, luftverktøy, komprimering, lys og strøm, rengjøringsmaskiner, letthus, lense og slampumper, skog og hageredskap, tilhengere, trearbeider, truck og minikran, støtter og sikring, varme og avfukting, håndverktøy, aggregat og tineutstyr. Med ordtaket «vi vet hva du trenger og når du trenger det» er Onlet-teamet overbevist om at Europas mest moderne og effektive utleiesystem vil bidra til forbedret lønnsomhet. Vi takker for tilliten. 

Utviklingsavdelingen utvider

Brynjar Blomvik er ansatt som fullstack webutvikler i Intershare. Foruten en levende interesse for programmering, er Brynjar interessert i musikk og seiling. Beskrivelsene av Brynjar som en kvalitetsbevisst lagspiller som trives med problemløsing og en variert hverdag er spennende egenenskaper når vår bransjekompetente utviklingsavdeling nå utvider. Vi ser frem til at Brynjar tiltrer, dette blir spennende.

 

 

 

 

 

Bodø Containerutleie starter med Onlet

Bodø Containerutleie driver med utleie av 20 og 25″ fots containere. Containerne er perfekte for lagring av alle slag, samt flytting. Med Onlet som utleiesystem får Bodø Containerutleie tilgang på Europas beste booking og utleiesystem for profesjonell utleie. På denne linken kan du se hvilke andre bransjer som benytter seg av Onlet som utleiesystem.

Vi søker etter konsulenter og utviklere

Intershare ble etablert i 2001 og har siden oppstarten vært lokalisert i Kristiansand. Selskapet bidrar sterkt til det grønne skiftet ved å levere egenutviklede skytjenester som muliggjør deling og leie av maskiner og utstyr. Årlig strømmer det NOK 5 milliarder gjennom våre løsninger og vi får stadig nye kunder, også i utlandet. Vi står nå foran en spennende internasjonalisering, først i Skandinavia og deretter videre i det europeiske markedet.  Sentralt i denne sterke veksten står 16 bransjekompetente medarbeidere. Sammen med våre fremoverlente kunder jobber vi hver eneste dag med å videreutvikle europas mest moderne løsning for utleiebransjen.

Vi søker vi nå:

  • Systemkonsulenter
  • Backend-utviklere
  • Frontend-utviklere

 

Systemkonsulenter

Intershare søker personer med erfaring fra igangsetting av komplekse forretningsløsninger i små og store bedrifter. Du vil bli en viktig ressurs for å sikre høy fornøydhetsgrad blant våre brukere, samt sørge for at kunden får en optimal bruk av sitt nye system.

Det er ønskelig at du behersker norsk, engelsk og gjerne ytterligere et skandinavisk eller europeisk språk, både muntlig og skriftlig og at du har erfaring fra et eller flere av følgende områder:

  • Støtte til salgsapparat ved presentasjon av vår programvare for nye og gamle kunder
  • Selvstendig sette i gang, kurse og støtte nye kunder
  • Utarbeide demo/kursmateriell
  • Bidra i spesifikasjon av nye funksjoner/moduler
  • Testing av nye funksjoner/moduler
  • Generell support

 

Backend-utviklere

Intershare søker personer med god erfaring innen utvikling av forretningsløsninger på web.

Erfaring fra noen av følgende områder/teknologier:

  • .NET
  • MVC
  • C#
  • MS-SQL
  • DevOps

 

Frontend-utviklere

Intershare søker personer med erfaring innen frontend-utvikling av forretningsløsninger på web/mobil. Det er ønskelig at du har erfaring fra noen av følgende områder/teknologier:

  • HTML/CSS/JavaScript
  • C#
  • .NET
  • MVC
  • DevOps

 

Personlige egenskaper

For alle kompetanseområdene gjelder:

  • God evne til å «speile» kundens behov og struktur
  • Være strukturert og selvstendig
  • Gode samarbeidsevner

 

Vi kan tilby

  • Mulighet for å «sette spor» i en moderne løsning
  • Spennende og varierte arbeidsoppgaver i et godt arbeidsmiljø
  • Trivelige lokaler i teknologibygg på Kjøita Park
  • Konkurransedyktige betingelser og gode forsikringsordninger
  • Et spennende selskap med langsiktige mål og visjoner

 

Kontaktperson: Roy Støylen (982 30903 – roy@intershare.no)

 

Intershare satser internasjonalt med ny administrerende direktør

En offensiv satsing mot nye, internasjonale markeder krever en styrking av ledergruppen. Derfor vil Jan Erik Norli tiltre som administrerende direktør i Intershare fra 1. desember i år. Han har bred internasjonal markeds- og ledererfaring, særlig innenfor teknologisk forretningsstrategi og markedsutvikling.

Jan Erik kjenner mange teknologiske økosystemer godt, og er vant til å jobbe og utvikle disse. Som leder er han inkluderende og han trives i det spennende grensesnittet mellom mennesker og teknologi. Jan Eriks erfaring med forretningsstrategi og markedsutvikling innenfor teknologibransjen vil bli nyttig i Intershares videre satsning og internasjonaliseringsprosess. Jan Erik er kjent for å bygge varige og langsiktige forretningsmessige relasjoner, dette passer som hånd i hanske med våre visjoner og verdier.

 

Besøksadresse
Kjøita 25, 3. etg.
4630 Kristiansand


Kontaktinformasjon
Telefon: (+47) 380 90 000
E-post: post@intershare.no

Postadresse
Kjøita 25,
4630 Kristiansand,
Norway

Foretaksregisteret
926 724 991 MVA